Čína12
 |  1 2 3 4 5 6 7 8  |   následující> zpět

Třináctý den v Číně
Dvacetčtyři hodin na cestě do Xi´anu
Po sobotním volnu v neděli kolem sedmé hodiny ranní po klasické snídani odjíždíme na vlakové nádraží v ChengDu. Po vstupní kontrole, snad ještě přísnější než na letišti, se dostáváme k bráně nástupiště jako první. Povely nadřízených pro naše průvodce jsou však rozhodující, byť mnohy úplně nesmyslné. Několik minut před otevřením brány na perón přichází příkaz, že nastupujeme ve vchodu pro VIP hosty. Dereme se tedy znovu davem cestujících zpět po strmém schodišti obtěžkáni kufry a nástroji. Do VIP vchodu vcházíme sami, ale na peron přicházíme poslední. Propoceni nasedáme do lůžkových vagónů. Kupé jsou šestilůžková, všechny naše věci zůstávají v uličkách. Přesto všichni stále s úsměvem a zbytky české dezinfekce dodávají dobrou náladu. Za okny se míhají rýžová políčka někdy i s pracujícími domorodci a je také patrná výstavba rychlodráhy - bohužel pro nás až budoucí. Vlak je tichý, odhlučněný, ale průměrná rychlost zhruba 30km/h. Jede občes docela i rychle, ale zastávky ve stanicích jsou dlouhé předlouhé.. Do Xi´anu přijíždíme v 6:30 ráno. Po výstupní kontrole jsme očekáváni třemi zástupci agentury. Bohužel domluva je pouze rukamanohama - anglicky, resp. německy ani náhodou.
Je tady jasno a zatím teď dopoledne 37°C - to bude bonbónek..